Minulta kysyttiin joululahjatoivetta ja sanoin toivovani pehmeää pakettia. Sisko on töissä melko lähellä Menita Outletia, joten tein hänelle toivomuslistan. Kirjoitin siihen Alpacaa, Merinosilkkiä ja Regia silkiä. Väritoivomusta en esittänyt, koska uskoin siskon osaavan valita minulle sopivaa sävyä ilman ohjettakin. Sisko sitten vieraili lankakaupassa (taisi olla ensimmäinen kerta) ja kehui jälkikäteen hyvää palvelua. Lahjat jaettiin aattoiltana ja oli aika perehtyä lahjakassin sisältöön. Lankojen lisäksi siellä oli kuohuviiniä. Hämärässä en saanut selvää väristä, joten piti kysyä tarkennusta. Lanka on kuulemma luumunväristä (todellakin se on tummaa ja violettia), mutta sen saa halutessaan vaihtaa. Väri on siis enemmän siskon makuun ja kysyin mahdollisia haudattuja koiria. Kuulemma kaulaliina (sellainen reiällinen) ja lapaset olisivat tarpeen =D Melkoisen hyvä joululahja minulle. Sisko oli erikseen ilmoittanut, ettei halua mitään neulottua lahjaksi, joten noudatin ohjeistusta kirjaimellisesti.

No niinpä isosisko nyt etsii sopivia ohjeita reiälliseen kaulaliinaan ja lapasiin. Sillä ei pikkusiskoa saa palella. Alpacaa on ihana neuloa ja jos lankaa tuosta projektista jää (pitäisi jäädä) niin sisko saa vaihtaa loput minulle mieluisempaan väriin.

Joulupukki tilasi minulle myös IKn eli koko vuodeksi on tarjolla uusia ohjeita. Nyt tämä tonttu siirtyy sohvalle neulomaan, sillä lauantaina on tuparit, joihin olen ajatellut viedä emännälle sukat ja vasta ensimmäinen on puikoilla.