Olen viime aikoina onnistunut pudottamaan työmatkasukista puikollisen silmukoita lähes joka matkalla. Niinpä sitten tänään vierailin lähilankakaupassa, heillä ei ole mitään puikonpäähän kiinnitettävää, eikä kuulemma tulekaan kun ei kukaan maahantuoja tuo sellaisa maahan, eikä niitä kukaan ostaisi. Myyjä sitten neuvoi tekemään stopparit korkkikorkista, töissä minulla olisi korkkiporakin tarjolla. Mutta laiskuus iski, ensin pitäisi juoda useampi pullo viiniä, että saisin niitä korkkeja, sitten pitäisi porailla, ei käy. Nokkelana naisena sitten painelin läheiseen Tiimariin katsastamaan mistä ihmeestä saisin rakennettua sopivat stopparit. Löysin sitten puuhelmiä ja ostinkin niitä pussillisen, ne sopisivat hiukan isompiin puikkoihin kuin noihin minun 2-millisiini. Virheostos ei ollut kallis, pussi helmiä maksoi 80 senttiä.

Onneksi on olemassa internet ja siellä Ebay, niinpä nokkela neuloja tilasi puikkojen päihin suojuksia Ameriikasta asti itselleen iloksi, postin saapumiseen asti pitää olla varovainen ja kärsivällinen.

Olen keksinyt mitä teen arpajaisvoittolangasta, tällaiset itselleni töihin, tosin raidalliset. Ensin ajattelin tehdä molempiin käsiin oman värisensä kämmekkään, se muuten voisi auttaa minua vasemman ja oikean erottamisessa, mutta ehkä se olisi liian erikoista. Niinpä sitten palmikoita ja raitoja samaan työhön, kunhan nuo nyt työn alla olevat hiukan etenevät.