Kävin eilen ostamassa lankaa tuota Mysteeristä huivia varten, mutta nyt minua sitten alkoi epäilyttämään teinkö oikean valinnan. Ostin siis Grinascon Merinosilkkiä (ihan ensimmäiseni) ja jostain syystä olin ajatellut sen olevan oikeaa paksuutta, mutta eihän noin ohutta lankaa voi neuloa ohjeessa mainitulla puikkokoolla (3,5 mm). Pitäisikö tuo lanka sittenkin neuloa kaksinkertaisena, kuten olen muiden nähnyt tekevän tämän langan ja paksumpien puikkojen kanssa vai otanko pienemmät puikot ja teen yksinkertaisena? Jos teen kaksinkertaisena niin minun pitää käydä hankkimassa kolmas vyyhti tuota ihanuutta (ostin eilen kaksi eriväristä) neulottavakseni. Miksi, oi miksi ohjeessa luki vain 1200 jaardia pitsilankaa?

I bought yesterday some yarn for my mystery stole but I'm not sure if made a right decision. I bought Grinasco Merinosilk (1533 yards/3.5 oz) but you can't knit it with 3.5 mm needles, it is so thin. So should I try with smaller needles or knit it double with recommended needles? If I knit it double I have buy third shein (I bought yesterday two skeins but they are in different colours) to knit with it. Why, oh why there was only 1200 yards of lace weight yarn in instructions?

Ps. Lanka on juurikin niin siliteltävää kuin olin odottanut.